Siirry pääsisältöön

BMW moottorin diagnostiikka

BMW:n moottori on auton tärkein yksikkö, josta ajon sujuvuus, ajodynamiikka ja käyttöturvallisuus riippuvat suoraan. Vikojen sattuessa moottori tarvitsee korkealaatuista diagnostiikkaa, jonka avulla asiantuntija määrittää vian tarkasti sen myöhempää poistamista varten. BMW-moottorin erittäin tarkka diagnostiikka voidaan suorittaa vain erityisolosuhteissa, mukaan lukien erikoisvarusteet ja pätevä teknikko. Erikoistunut tekninen keskus on varustettu kaikilla tarvittavilla laitteilla korkealaatuisen diagnostiikan suorittamiseen.

BMW-moottorin diagnostiikka on tarpeen, jos ilmenee seuraavia toimintahäiriön oireita:

1. Kun moottori on käynnissä, kuulet ylimääräisiä ääniä ja koputuksia.

2. Ongelmia moottorin käynnistyksessä.

3. Ongelmia vaihteenvaihdossa.

4. Polttoaineen ja moottoriöljyn kulutus on kasvanut, savua pakoputkesta on epätavallisen paljon.

5. Moottorin teho on laskenut.

6. Tarkista moottorin kojelaudan varoitus (voimaa ei ole saatavilla jne.).

BMW-moottorin diagnostiikkaan sisältyy moottorin ohjausyksikön tietokonediagnostiikka ja useita instrumentaalisia testejä, mukaan lukien puristuksen, öljyn ja polttoaineen paineen mittaus.

BMW-moottorin instrumentaalidiagnostiikan avulla voit arvioida moottorin kunnon ja antaa suosituksia huoltoa ja korjausta varten.

Moottorin puristuksen mittaus

Moottorin puristuksen mittaamisen avulla voit arvioida sylinteri-mäntäryhmän ja moottorin venttiilimekanismin kuntoa. Puristuksen mittaamiseksi asennetaan puristusmittari yhden sytytystulpan tilalle, moottoria pyöritetään useita kierroksia ja tuloksena oleva arvo kirjataan. Sylinterien puristusarvon poikkeama nimellisarvosta antaa meille mahdollisuuden tehdä johtopäätöksen kunkin sylinterin ja koko moottorin erityisestä tilasta.

Öljynpainemittari

Öljynpainetta mitataan painemittarilla, joka asennetaan öljynpaineanturin tilalle. Polttomoottorin öljynpainearvot mitataan joutokäynnillä, nopeusalueella, kylmällä ja lämpimällä moottorilla. Mittauksen avulla voit arvioida öljypumpun kuntoa, painehäviötä kiertokangessa ja moottorin kampiakselin päälaakereissa.

Polttoaineen painemittari

Polttoaineen paineen mittaamisen avulla voit arvioida polttoainepumpun kuntoa ja paineensäätimen käyttökuntoa.

Nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa, jotka on varustettu suoralla polttoaineen ruiskutusjärjestelmällä, polttoainejärjestelmä on jaettu matala- ja korkeapainejärjestelmään. Polttoainepaine mitataan automaattisesti elektronisilla ohjausyksiköillä. Diagnostikko tunnistaa painearvot kysyessään moottorin ohjausyksikön käyttöarvoja. Matalapainejärjestelmän tarkastuksen avulla voit diagnosoida polttoaineen syöttöpumpun ja matalan polttoaineen paineanturin ongelmat. Korkeapainejärjestelmän testi voi auttaa diagnosoimaan ongelmia polttoaineen ruiskutuspumpussa (korkeapaineinen polttoainepumppu), paineensäätimessä ja korkean polttoaineen paineen anturissa.

Ruiskun diagnostiikka

Suoraruiskutussuuttimien diagnosoimiseksi arvioidaan polttomoottorin tasaisen toiminnan parametrit kylmällä ja lämpimällä moottorilla.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tuulilasinpyyhkimien sulat vinkuvat: kuinka korjata ongelma?

Suuri joukko autoilijoita kohtaa ongelman, että jonkin ajan käytön jälkeen tuulilasinpyyhkimet narisevat. Usein tämä prosessi alkaa vähitellen, eikä sitä aluksi huomaa. Ajan myötä kaikki muuttuu merkittävämmäksi meluksi. Tällaisia ​​toimintahäiriöitä voi tapahtua harvoin ja vain, jos järjestelmässä on ollut häiriöitä, onnettomuus tai jokin muu ongelma. Kun tuulilasinpyyhkimet vinkuvat, tähän ongelmaan voi olla useita syitä. Tämä ei ole niin merkittävä ongelma, joka häiritsisi liikeprosessia, mutta se voi johtaa naarmuihin pinnalla tai viitata vakavampien vaurioiden esiintymiseen tulevaisuudessa. Kuinka korjata ongelma? Tämä elementti ei ole tärkein autossa, joten jokainen autoharrastaja ei ota välittömästi yhteyttä tällaiseen ongelmaan huoltokeskukseen. Toimenpiteet liittyvät suoraan siihen, mikä tarkalleen johti vieraan melun esiintymiseen, joten sinun tulee ensin selvittää, mikä tarkalleen johti kitkun esiintymiseen. Muuten ongelma voi pahentua. Jos tuotteet on asennettu suhteellisen...

Kaikki auton ajovalojen säätämisestä

Ajovalojen säätö mahdollistaa valovirran kulman ja suunnan säätämisen hyvän näkyvyyden takaamiseksi ajon aikana. Sen tärkeyden vuoksi jokaisen autoilijan tulisi tietää, kuinka ajovalot säädetään oikein. Autosi ajovalojen säätäminen on välttämätöntä häikäisyn tai huonon valaistuksen aiheuttamien onnettomuuksien välttämiseksi. Väärin säädetty valo heikentää merkittävästi näkyvyyttä hämärässä. Siksi vastaus kysymykseen, miksi ajovalojen säätöä tarvitaan, on ilmeinen. Se takaa kuljettajan ja muiden tienkäyttäjien turvallisuuden kaikissa olosuhteissa. Miten lähivalojen tulisi loistaa? Näiden ajovalojen tulee valaista tien pintaa 30 metrin etäisyydeltä Liikennemääräysten mukaan oikein säädettyjen lähivalojen tulee täyttää seuraavat vaatimukset: Valovirran tulee suunnata hieman vaakaviivan alapuolelle. Valopisteen oikean reunan tulee olla yhdensuuntainen pystyviivan kanssa. Vasemman reunan tulee olla viistetty oikealle 15 asteen kulmassa pystyviivasta. Ajovalot on säädettävä optimaalisen tien...