BMW:n moottori on auton tärkein yksikkö, josta ajon sujuvuus, ajodynamiikka ja käyttöturvallisuus riippuvat suoraan. Vikojen sattuessa moottori tarvitsee korkealaatuista diagnostiikkaa, jonka avulla asiantuntija määrittää vian tarkasti sen myöhempää poistamista varten. BMW-moottorin erittäin tarkka diagnostiikka voidaan suorittaa vain erityisolosuhteissa, mukaan lukien erikoisvarusteet ja pätevä teknikko. Erikoistunut tekninen keskus on varustettu kaikilla tarvittavilla laitteilla korkealaatuisen diagnostiikan suorittamiseen.
BMW-moottorin diagnostiikka on tarpeen, jos ilmenee seuraavia toimintahäiriön oireita:
1. Kun moottori on käynnissä, kuulet ylimääräisiä ääniä ja koputuksia.
2. Ongelmia moottorin käynnistyksessä.
3. Ongelmia vaihteenvaihdossa.
4. Polttoaineen ja moottoriöljyn kulutus on kasvanut, savua pakoputkesta on epätavallisen paljon.
5. Moottorin teho on laskenut.
6. Tarkista moottorin kojelaudan varoitus (voimaa ei ole saatavilla jne.).
BMW-moottorin diagnostiikkaan sisältyy moottorin ohjausyksikön tietokonediagnostiikka ja useita instrumentaalisia testejä, mukaan lukien puristuksen, öljyn ja polttoaineen paineen mittaus.
BMW-moottorin instrumentaalidiagnostiikan avulla voit arvioida moottorin kunnon ja antaa suosituksia huoltoa ja korjausta varten.
Moottorin puristuksen mittaus
Moottorin puristuksen mittaamisen avulla voit arvioida sylinteri-mäntäryhmän ja moottorin venttiilimekanismin kuntoa. Puristuksen mittaamiseksi asennetaan puristusmittari yhden sytytystulpan tilalle, moottoria pyöritetään useita kierroksia ja tuloksena oleva arvo kirjataan. Sylinterien puristusarvon poikkeama nimellisarvosta antaa meille mahdollisuuden tehdä johtopäätöksen kunkin sylinterin ja koko moottorin erityisestä tilasta.
Öljynpainemittari
Öljynpainetta mitataan painemittarilla, joka asennetaan öljynpaineanturin tilalle. Polttomoottorin öljynpainearvot mitataan joutokäynnillä, nopeusalueella, kylmällä ja lämpimällä moottorilla. Mittauksen avulla voit arvioida öljypumpun kuntoa, painehäviötä kiertokangessa ja moottorin kampiakselin päälaakereissa.
Polttoaineen painemittari
Polttoaineen paineen mittaamisen avulla voit arvioida polttoainepumpun kuntoa ja paineensäätimen käyttökuntoa.
Nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa, jotka on varustettu suoralla polttoaineen ruiskutusjärjestelmällä, polttoainejärjestelmä on jaettu matala- ja korkeapainejärjestelmään. Polttoainepaine mitataan automaattisesti elektronisilla ohjausyksiköillä. Diagnostikko tunnistaa painearvot kysyessään moottorin ohjausyksikön käyttöarvoja. Matalapainejärjestelmän tarkastuksen avulla voit diagnosoida polttoaineen syöttöpumpun ja matalan polttoaineen paineanturin ongelmat. Korkeapainejärjestelmän testi voi auttaa diagnosoimaan ongelmia polttoaineen ruiskutuspumpussa (korkeapaineinen polttoainepumppu), paineensäätimessä ja korkean polttoaineen paineen anturissa.
Ruiskun diagnostiikka
Suoraruiskutussuuttimien diagnosoimiseksi arvioidaan polttomoottorin tasaisen toiminnan parametrit kylmällä ja lämpimällä moottorilla.
Kommentit
Lähetä kommentti