Siirry pääsisältöön

Mitä ongelmia sähköauton kanssa voi syntyä ja miten ne ratkaistaan?

Kaiken kaikkiaan sähköajoneuvoja ei tarvitse pelätä. Niiden suunnittelun lisäksi myös tieinfrastruktuuria parannetaan, mikä tekee käytöstä mahdollisimman mukavaa ja turvallista. Tärkeintä on ottaa huomioon kaikki näiden ajoneuvojen ominaisuudet ja ryhtyä joihinkin varotoimiin, jotta et altista itseäsi ja laitteitasi lisäriskeille.

Akku vähissä

Itse akun purkautuminen on täysin normaali ilmiö, mutta ongelmia voi syntyä, jos välittömässä läheisyydessä ei ole energialähdettä lataamiseen. Voit lisätä matkaa, joka voidaan kattaa jäljellä olevalla latauksella, noudattamalla muutamia vinkkejä:

  • Kaikki energiaa kuluttavat "ylimääräiset" laitteet, ensisijaisesti ilmastointijärjestelmät, poistetaan käytöstä.
  • Erityisen energiansäästötilan aktivointi. Tämä löytyy yleensä mistä tahansa sähköautosta.
  • Maksimaalinen tasainen ajotyyli ilman äkillisiä kiihdytyksiä ja jarrutuksia, jotka kuormittavat moottoria.
  • Hidastamista ei käytetä jarrulla, vaan moottorin kierrosluvun säätämisellä, mikä auttaa täydentämään akun varausta palautumisen ansiosta.

Ongelmia sähköauton käynnistyksessä

Sattuu niin, että edes täyteen ladatulla akulla ei ole mahdollista käynnistää moottoria. Ottaen huomioon, että sähköautoa ei ole varustettu polttoaineen syöttöjärjestelmällä, keloilla ja sytytystulpilla, ongelma liittyy useimmiten tavallisen 12 voltin akun purkamiseen.

Tämän akun tarkoitus on syöttää virtaa ajoneuvon elektronisiin laitteisiin ja diagnostiikkajärjestelmiin. Jos jälkimmäiset eivät toimi, tietokone päättelee, että käynnistys ei ole turvallinen ja sammuttaa moottorin. Jotta et joutuisi ongelmiin, sinun on pidettävä akun lataustaso jatkuvasti hallinnassa kriittisessä tilanteessa, jää vain "sytyttää" toisesta autosta.

Sähköauto jumissa

Mikä tahansa ajoneuvo voi jäädä loukkuun muta- tai lumiloukkuun, eikä sähköauto ole poikkeus. Jos pyörät alkavat luistaa, menettelyn tulisi olla sama kuin tavallisten autojen tapauksessa, sinun tulee yrittää lisätä niiden tarttumiskerrointa pintaan asettamalla kovia esineitä ja kaivamalla kaivoja. Siinä on vain kaksi päähienoa:

  • On mahdotonta mennä "keinumaan". Normaalin ja peruutusvaihteen vaihtoehtoista aktivointia sähkömoottorissa ei ole, joten on parempi unohtaa välittömästi tämä tekniikka, jota usein käytetään maastossa.
  • Liikkeet, joissa pohja koskettaa pintaa, ovat sallittuja vain ääritapauksissa. Tässä on akku, joka on alttiina ulkoisille vaikutuksille huolimatta lisäsuojauksista, levyistä ja levyistä. Jos joudut "raahaamaan" sähköautoa, se tulee tehdä mahdollisimman huolellisesti, tarkkailla prosessia visuaalisesti ja kuuluvasti välttäen nykäyksiä ja vieraita ääniä.

Sähköauton täyttäminen vedellä

Kosteuden ja sähkön yhdistelmä aiheuttaa aina tietyn vaaran, varsinkin kun on kyse korkeasta jännitteestä. Tietenkin sähköajoneuvojen luojat olettavat, että niiden on jotenkin jouduttava kosketuksiin veden kanssa, liikkua sateessa ja olla autopesuissa, ja siksi koskettimissa on luotettava eristys.

Käytäntö osoittaa, että koko järjestelmä kestää lyhytaikaista "uimista" ilman ongelmia, ja moottorit selviävät jopa pitkäaikaisesta upottamisesta. Valitettavasti pitkäaikainen altistuminen kosteudelle voi johtaa muiden tehoelementtien ja mikropiirien hapettumiseen ja korroosioon, jolloin niistä tulee käyttökelvottomia.

Sähköauton palo

Vaarallisin tilanne on ajoakun palaminen. Jos se alkaa lämmetä erittäin kuumaksi, sähköauto tulee sammuttaa välittömästi, tämän pitäisi pysäyttää prosessi.

Valitettavasti on äärimmäisen vaikeaa käsitellä akkupaloa suoraan. Akku palaa vapauttaen happea, joka ruokkii liekkiä, mikä tekee jopa useimpien sammuttimien käytöstä hyödytöntä. Tulipaloa on usein mahdotonta sammuttaa ilman palokuntaa.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

BMW moottorin diagnostiikka

BMW:n moottori on auton tärkein yksikkö, josta ajon sujuvuus, ajodynamiikka ja käyttöturvallisuus riippuvat suoraan. Vikojen sattuessa moottori tarvitsee korkealaatuista diagnostiikkaa, jonka avulla asiantuntija määrittää vian tarkasti sen myöhempää poistamista varten. BMW-moottorin erittäin tarkka diagnostiikka voidaan suorittaa vain erityisolosuhteissa, mukaan lukien erikoisvarusteet ja pätevä teknikko. Erikoistunut tekninen keskus on varustettu kaikilla tarvittavilla laitteilla korkealaatuisen diagnostiikan suorittamiseen. BMW-moottorin diagnostiikka on tarpeen, jos ilmenee seuraavia toimintahäiriön oireita: 1. Kun moottori on käynnissä, kuulet ylimääräisiä ääniä ja koputuksia. 2. Ongelmia moottorin käynnistyksessä. 3. Ongelmia vaihteenvaihdossa. 4. Polttoaineen ja moottoriöljyn kulutus on kasvanut, savua pakoputkesta on epätavallisen paljon. 5. Moottorin teho on laskenut. 6. Tarkista moottorin kojelaudan varoitus (voimaa ei ole saatavilla jne.). BMW-moottorin diagnostiikkaan sisäl

Tuulilasinpyyhkimien sulat vinkuvat: kuinka korjata ongelma?

Suuri joukko autoilijoita kohtaa ongelman, että jonkin ajan käytön jälkeen tuulilasinpyyhkimet narisevat. Usein tämä prosessi alkaa vähitellen, eikä sitä aluksi huomaa. Ajan myötä kaikki muuttuu merkittävämmäksi meluksi. Tällaisia ​​toimintahäiriöitä voi tapahtua harvoin ja vain, jos järjestelmässä on ollut häiriöitä, onnettomuus tai jokin muu ongelma. Kun tuulilasinpyyhkimet vinkuvat, tähän ongelmaan voi olla useita syitä. Tämä ei ole niin merkittävä ongelma, joka häiritsisi liikeprosessia, mutta se voi johtaa naarmuihin pinnalla tai viitata vakavampien vaurioiden esiintymiseen tulevaisuudessa. Kuinka korjata ongelma? Tämä elementti ei ole tärkein autossa, joten jokainen autoharrastaja ei ota välittömästi yhteyttä tällaiseen ongelmaan huoltokeskukseen. Toimenpiteet liittyvät suoraan siihen, mikä tarkalleen johti vieraan melun esiintymiseen, joten sinun tulee ensin selvittää, mikä tarkalleen johti kitkun esiintymiseen. Muuten ongelma voi pahentua. Jos tuotteet on asennettu suhteellisen