Siirry pääsisältöön

Lämmitetyt peilit eivät toimi: syyt ja ratkaisut

Sivupeilit ovat välttämättömiä, jotta kuljettajalla on mahdollisuus hallita täysin tietilannetta, seurata autojen ja hänen takanaan olevien esineiden sijaintia kaistanvaihtoa ja ohjailua varten. Auton peilien lämmitys estää sesongin ulkopuoliselle ja kylmälle vuodenajalle tyypillisen kondenssiveden ja jään muodostumisen niihin. Valitettavasti monet kuljettajat kohtaavat sen tosiasian, että lämmitettävät peilit eivät toimi, mikä lisää dramaattisesti onnettomuusriskiä. Miksi tämä tapahtuu? Kuinka tehdä korjauksia?

Mitkä ovat tärkeimmät syyt lämmitettyjen peilien rikkoutumiseen?

On vaikea sanoa heti, miksi peilin lämmitys ei toimi ja mitkä virheet johtivat toimintahäiriöön. Tämä ei tapahdu pelkästään käyttöohjeiden törkeästä rikkomisesta, vaan myös asennustekniikan noudattamatta jättämisestä, tehoelementtien kosteudesta, kosketusryhmistä sekä komponenttien ja materiaalien luonnollisesta vanhenemisesta.

Useimmiten joudut käsittelemään tilanteita, joissa peilin lämmitys on lakannut toimimasta seuraavien elementtien vaurioitumisen vuoksi:

  • Aktivointiavain. Se sulkee ja avaa koskettimet, jotka käynnistävät järjestelmän.
  • Johdot. Heidän tehtävänsä on syöttää virtaa ajoneuvon vakiovirtalähteestä lämmitysmoduuleille.
  • Sulake. Se eliminoi pääelementtien vauriot lisääntyneistä kuormista ja oikosulkuista.
  • Lämmittimet. Kun virtaa käytetään, ne tuottavat lämpöenergiaa, joka tarvitaan jään poistamiseen ja kondensaatin haihduttamiseen.

Mitä tehdä, jos lämmitettävät peilit eivät toimi?

Jos järjestelmä epäonnistuu, ennen lämmitetyn peilin korjauksen aloittamista on tarpeen määrittää oikein vian syyt. Sinun tulisi aloittaa avaimesta, jonka alla on jousikytkin, jonka pieni siirtymä saa sen sulkemaan koskettimet. Monissa järjestelmissä painikkeen vieressä on LED, jos se ei syty, kun sitä painetaan, ongelma on löydetty. Jos LED-valoa ei ole, sinun on käytettävä yleismittaria ja tarkistettava jännite koskettimissa, normaalisti sen tulisi vastata vakioverkon parametreja, 12 - 14 volttia.

Jos avain on normaali, syy siihen, miksi peilin lämmitys ei toimi, voi johtua johdotuksen katkeamisesta tai taipumisesta, joka aiheutti vaurioita keskusjohtimelle. Kunnon arvioimiseksi sinun on ensin purettava peili. Jos sitä pitävät mekaaniset kiinnikkeet, se on purettava ruuvimeisselillä tai ruuvimeisselillä, liimakoostumukset on ensin pehmennettävä lämmöllä. Erityiset irrotussuositukset on esitetty käyttöohjeissa.

Johtojen eheys ja huollettavuus arvioidaan seuraavalla algoritmilla:

  • Jännitteen mittaustilan asettaminen yleismittarissa.
  • Lämmitettyjen peilien syttymispaikan etsiminen ja sen aktivointi. Takalasin lämmitysjärjestelmän kanssa käytetään pääsääntöisesti yhteistä avainta.
  • Mittojen ottaminen. Normaalit jännitelukemat ovat 12 - 14 volttia. Jos merkkiä ei ole tai tallennetut arvot ovat vakavasti alle normin, johdotus on vaurioitunut, sinun on löydettävä katkaisukohta, vaihdettava koko johdot tai ainakin sen vialliset segmentit. Hyvin usein vika ei johdu johtimien, vaan kosketusryhmien vaurioista, tilanne voidaan korjata juottamalla, vaihtamatta yksittäisiä komponentteja.

Jos sekä johdot että avaimet toimivat normaalisti, lämmitetty sivupeili ei suurella todennäköisyydellä toimi itse lämmityselementtien vian vuoksi. Kun tarkistat jälleen, tarvitset yleismittarin, vain nyt sinun on vaihdettava se valvontatilaan, ei jännitteen, vaan vastuksen. Normaaliarvot ovat 10 - 30 ohmia, vakavat poikkeamat sekä ylös että alas osoittavat moduulin toimintahäiriötä.

Lämmitettävän peilin sulakkeen toimintahäiriö

Tätä syytä, miksi lämmitetty taustapeili ei toimi, tulisi käsitellä erillisessä kappaleessa, se on melko yleinen. Ei ole yllättävää, koska sulake on järjestelmän tärkein suojaelementti, kestää kaikki jännitteen ja virtapiikin aikana syntyvät kuormat ja suojaa kalliimpia komponentteja.

Ajoneuvon käyttöohjeissa on ilmoitettava, missä peilin lämmityksen sulake sijaitsee, ja sen tulee myös ilmoittaa, mikä sulake vastaa peilien lämmittämisestä, ne erotetaan värin mukaan. Esitettyjen tietojen avulla voit helposti ymmärtää lohkon suunnittelun ja löytää tarvittavan elementin. Nopea diagnoosi voidaan tehdä visuaalisesti, poistaa osa, katsoa rakoa, jos sisäinen tulenkestävä kierre on katkennut, ongelman lähde on löydetty.

Tarkempi testi on käyttää testeria:

  • Anturin liittäminen sulakkeen koskettimiin.
  • Nollavastus (0 ohm) tarkoittaa huollettavuutta, kaikki muut osoittavat vikaa ja osan vaihtotarvetta.

Usein tapahtuu, että yksi sulake ei palvele vain lämmitettävää sivupeilijärjestelmää, vaan myös takalasia. Jos molemmat kompleksit eivät toimi, syy näyttää selvältä.

Jos vasemman peilin lämmitys ei toimi tai oikeanpuoleinen elementti pettää, autolla matkustamisesta tulee vaarallista. Kuljettaja menettää tietilanteen täydellisen hallinnan, yksinkertaisimmatkin liikkeet, kuten pysäköinti, vaikeutuvat suoritettavaksi ja tilassa on erittäin vaikea navigoida. Mitä voimme sanoa monimutkaisemmista ja riskialttiimmista toimista, ohituksista, kaistanvaihdoista. Tärkein neuvo on pitää lämmitys hyvässä kunnossa, suorittaa vianmääritys ja korjaus ensimmäisten vikojen merkkien yhteydessä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

BMW moottorin diagnostiikka

BMW:n moottori on auton tärkein yksikkö, josta ajon sujuvuus, ajodynamiikka ja käyttöturvallisuus riippuvat suoraan. Vikojen sattuessa moottori tarvitsee korkealaatuista diagnostiikkaa, jonka avulla asiantuntija määrittää vian tarkasti sen myöhempää poistamista varten. BMW-moottorin erittäin tarkka diagnostiikka voidaan suorittaa vain erityisolosuhteissa, mukaan lukien erikoisvarusteet ja pätevä teknikko. Erikoistunut tekninen keskus on varustettu kaikilla tarvittavilla laitteilla korkealaatuisen diagnostiikan suorittamiseen. BMW-moottorin diagnostiikka on tarpeen, jos ilmenee seuraavia toimintahäiriön oireita: 1. Kun moottori on käynnissä, kuulet ylimääräisiä ääniä ja koputuksia. 2. Ongelmia moottorin käynnistyksessä. 3. Ongelmia vaihteenvaihdossa. 4. Polttoaineen ja moottoriöljyn kulutus on kasvanut, savua pakoputkesta on epätavallisen paljon. 5. Moottorin teho on laskenut. 6. Tarkista moottorin kojelaudan varoitus (voimaa ei ole saatavilla jne.). BMW-moottorin diagnostiikkaan sisäl

Tuulilasinpyyhkimien sulat vinkuvat: kuinka korjata ongelma?

Suuri joukko autoilijoita kohtaa ongelman, että jonkin ajan käytön jälkeen tuulilasinpyyhkimet narisevat. Usein tämä prosessi alkaa vähitellen, eikä sitä aluksi huomaa. Ajan myötä kaikki muuttuu merkittävämmäksi meluksi. Tällaisia ​​toimintahäiriöitä voi tapahtua harvoin ja vain, jos järjestelmässä on ollut häiriöitä, onnettomuus tai jokin muu ongelma. Kun tuulilasinpyyhkimet vinkuvat, tähän ongelmaan voi olla useita syitä. Tämä ei ole niin merkittävä ongelma, joka häiritsisi liikeprosessia, mutta se voi johtaa naarmuihin pinnalla tai viitata vakavampien vaurioiden esiintymiseen tulevaisuudessa. Kuinka korjata ongelma? Tämä elementti ei ole tärkein autossa, joten jokainen autoharrastaja ei ota välittömästi yhteyttä tällaiseen ongelmaan huoltokeskukseen. Toimenpiteet liittyvät suoraan siihen, mikä tarkalleen johti vieraan melun esiintymiseen, joten sinun tulee ensin selvittää, mikä tarkalleen johti kitkun esiintymiseen. Muuten ongelma voi pahentua. Jos tuotteet on asennettu suhteellisen

Mitä ongelmia sähköauton kanssa voi syntyä ja miten ne ratkaistaan?

Kaiken kaikkiaan sähköajoneuvoja ei tarvitse pelätä. Niiden suunnittelun lisäksi myös tieinfrastruktuuria parannetaan, mikä tekee käytöstä mahdollisimman mukavaa ja turvallista. Tärkeintä on ottaa huomioon kaikki näiden ajoneuvojen ominaisuudet ja ryhtyä joihinkin varotoimiin, jotta et altista itseäsi ja laitteitasi lisäriskeille. Akku vähissä Itse akun purkautuminen on täysin normaali ilmiö, mutta ongelmia voi syntyä, jos välittömässä läheisyydessä ei ole energialähdettä lataamiseen. Voit lisätä matkaa, joka voidaan kattaa jäljellä olevalla latauksella, noudattamalla muutamia vinkkejä: Kaikki energiaa kuluttavat "ylimääräiset" laitteet, ensisijaisesti ilmastointijärjestelmät, poistetaan käytöstä. Erityisen energiansäästötilan aktivointi. Tämä löytyy yleensä mistä tahansa sähköautosta. Maksimaalinen tasainen ajotyyli ilman äkillisiä kiihdytyksiä ja jarrutuksia, jotka kuormittavat moottoria. Hidastamista ei käytetä jarrulla, vaan moottorin kierrosluvun säätämisellä, mikä autta